Hemma efter en helt otroligt bra kryssning!

Så var jag hemma igen från Birka Paradise och en kryssning som visade sig överträffa alla förväntningar.
Skriver lite kortfattat om allt!
- I fredags blev det ganska lugnt, med god mat och kvällen spenderades till mestadels i pianobaren och med att kolla på showgruppen Milda Makters första show!
- I lördags blev det att gå av i Riga där vi hade ett kanonfint väder. Gick runt och kollade lite, åt och vände sedan tillbaka till båten.
Eftermiddagen spenderades i poolen och det blev även lite solning. Dessutom fick man finfin underhållning ute på däck också!
På kvällen kom vi till huvudpunkten - min show. 
Jag hade 2 stycken uppsättningar av den (för alla åt olika tider så det var två olika sittningar)
Första showen gick okej sångmässigt, men jag hade hur kul som helst vilket som gjorde det toppen!
Precis innan andra showen fick jag lite hjälp av Christian Iwung (som förresten är en helt otroligt duktig kille som på denna kryssning var kryssningsvärd) och ljudteknikern Kenneth att arbeta om ordningen lite och då kändes det mycket bättre efteråt!
Även om jag presterat bättre så är jag osäker på om jag någonsin haft så kul på en scen någon gång.
Vid midnatt så blev det värdernas tur att hålla show och den var verkligen sevärd, hur kul som helst!
- Igår så blev det att stiga av i Visby och knalla runt och kolla på den mycket fina staden. Det intogs även en bit god mat och sedan blev det åter till båten.

På kvällen hade jag äran att få sitta i juryn till lilla birkastjärnan tillsammans med Kryssningsvärden och pubvärden. Det såg jag som en väldig nyttig och framförallt rolig upplevelse.
Som om inte det skulle vara nog så fick jag även sitta i juryn till stora karaoke tävlingen på kvällen också tillsammans med showgruppen Milda Makter. 
Gästsjöng även under karaoken.
Jag vet att jag skrev att jag skulle försöka få denna text kortfattad men jag har haft så kul att jag inte riktigt kan korta ner mer.
Hur som helst så var denna kryssningen jätte bra och jag är oerhört lyckligt lottad över att ha vunnit en sådant fint pris och dessutom fått så fina ord av människor vars åsikter verkligen betyder jätte mycket för mig.
Så först vill jag skriva tack till Mamma, Håkan, Fredrik, Angelica och Robin (Niclas och Jessica också som tyvärr inte kunde följa med men för att ni är så bra stöd) för att ni följde med och för att ni är så bra!
Sen måste jag bara skriva att alla underhållare ombord på Birka verkligen är i världsklass. Jag kan inte ens minnas hur många gånger jag stod där och blev imponerad gång på gång. Tack för det!
/ Maria

Kommentarer

Comment:

Name:
Remember me?

E-post:

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0